גלריות >>

קבוצת גיל 1-2

כיתת הפעוטון  מונה 15 ילדים בגילאי 1-2 שנים. עטופה ומתרפקת על צוות ובו גננת ושתי סייעות המלוות תוך רגישות רבה והמון אהבה את ה"נבטים" הצעירים שכה זקוקים לחום רוגע וביטחון. צוות היודע ומבין את הצורך להכיר בייחודו של כל ילד וילדה והמודע לתהליכים ההתפתחותיים המאפיינים גיל זה.

לקראת גיל שנתיים מתחיל הילד לרכוש את הכלים התקשורתיים הראשוניים כמו שפה וכישורים חברתיים, בגיל זה הוא מפתח עצמאות ויכולת חשיבה, נגמל מחיתולים ומנסה להתנער מהתלות בהוריו/מטפליו .

"אני בעצמי" הוא בודק את גבולותיו שלו ואת אלה של הזולת, מה מותר ומה אסור? מה מקובל בחברה ומה לא?
מכאן שתכנון נכון לעבודה בקבוצת גיל זו צריך שתהיה מותאמת ומתחשבת בצרכיו האישיים של כל ילד וילדה בקבוצה, תוך הבנת הצורך של בן השנתיים לבחון את הגבולות, להתעקש לזכות בחופש הבחירה, ולבדוק את יכולותיו המוטוריות. וכמובן מתן לגיטימציה להתנסות לשחק ליצור ולחקור.

כבר בגיל הצעיר פתוחים בפני ילדי הגנון רוב מוקדי הפעילות בו זמנית כך שיוכלו לפנות אל המוקד בו הם מעדיפים לפעול, הצוות תומך ומתווך כך שהמשחק במוקדים יהיה חלק מפעילות מושלמת בה ירכוש הילד מיומנויות ויעשיר את שפתו ואת ידיעותיו, יתנסה במשחקי זיהוי ושיום, מיון והכללה ועוד.

מוקד משחקים לפיתוח המוטוריקה העדינה לשכלול ותרגול מיומנות תיאום עין יד, משחקי השחלה, קילוף, גלגול, לחיצה, תוך שימוש בפלסטלינה , משושים, פטריות ואבני לגו קטנות.

מוקד התנסות בחומרים מתחום האומנות הפלסטית: מגוון חומרים מרקמים ורעיונות לפיתוח החשיבה והפעילות היצירתית, כיור, פיסול, הדבקה, צבע, חומרים מן הטבע, פסולת תעשיה,חומר גבס ועיסת ניר.

תהליכי החקר והגילוי הוא רק ההתחלה להמשך ההתעניינות בהתרחשויות הסובבות אותנו, כמו חרקים שאנו פוגשים בחצר, הציפורים והמים- מאין הם באים ולאן הם הולכים?
מראה השמים המשתנה, לחות פני הקרקע וכמובן אירועים בלתי מתוכננים בהם נפגשים הילדים ומעוררים את סקרנותם.

שני מפגשים מידי יום, מכוונים את הילדים להקשבה, תוך שימוש משחקי אצבעות בבובות ידיים אינטונציה פנטומימה משחקי חברה המקנים ביטחון בקשירת רגשות למילים ומסייעים לפיתוח אמפתיה. משחקי זיהוי וחיקוי. מפגשים מוסיקליים החושפים את הפעוטות למגוון רחב של מקצבים, שימוש בכלי נגינה, תנועה ושירה.

ספורט הדרכה בקבוצות (10-15) שימוש בעזרי ספורט לפיתוח המוטוריקה הגסה, שמירה על שיווי משקל, הנעה של פלג גוף עליון, עמידה על קצות אצבעות, קפיצה, דילוג, השלכת כדור ועוד. בילוי יומי בחדר הג'מבורי.

פעילויות חצר טיפוס גלישה, ריצה, קפיצה, משחקי כדור, רכיבה ודחיפה בעזרת הרגליים (מכוניות בימבה) משחקי חול בוץ ומים. בחצר כמו בתוך הגן מרכזי פעילות המזמנים גירויים המעוררים את הילדים לפעולות של חקר וגילוי, להתנסות וללמידה.

סדר יום (לוח זמנים זה עשוי להשתנות בהתאם להרכב הקבוצה וצרכיה)
קבלת הילדים (עד לשעה 08:30 ): שולחן אוכל; כריכים וירקות חתוכים.
שולחן עם דפים וצבעי פנדה .
חדר מרכזי: שולחן הרכבה עדינה (פאזל/ פטריות/משושים /חרוזים)
ספריה , ספרים לשימוש הילדים
פינת בובה בשילוב אביזרים בהתאם לנושא
מטבח מאובזר בכלי משחק
מפגש בוקר 08:45 מפגש חוויתי, הכולל שירה ריקוד משחקי אצבעות ובובות ידיים.
פעילות בחצר הגן 09:15-10:30
בחצר המרווחת כמו בכיתה פועלות המטפלות המלוות את הפעוטות בתווך, השגחה יצירת עניין והנאה , כמו כן מופעלת בחצר סדנת יצירה , משחקי חול, בוץ ומים בהתאם לתנאי מזג האוויר, החצר מארגנת אחת המטפלות משחקי כדור ומשחקי שיווי משקל, טיפוס וריצה. ובעת הצורך משגיחה על ילדים שישנים.

10:30-11:00 נקיון הילדים אחרי החצר והרפייה.

 קבוצות עבודה. 12:00- 11:00 בד"כ 3 קבוצות ,כל מטפלת לוקחת מספר ילדים בהתאם לפעילות מתוכננת מראש ( יצירה, סיפור, תנועה וכו')
12:15 ארוחת צוהריים
12:45 מפגש צוהריים ( סיפור/ ריקוד / משחק חברתי/כדורים )
13:15 הכנת הילדים למנוחת צוהריים
16:00-17:00 ארוחת ביניים ופעילות פרידה מהילדים.